Veel gestelde vragen

Er gaan 10 tot 12 unieke adverteerders mee in een magazine.
Nee. Er komen maximaal twee adverteerders met dezelfde soort categorieën in één magazine. Wij zorgen voor de ideale spreiding van categorieën zodat onderlinge competitie wordt voorkomen.
We hebben 10 categorieën. Webshop met ca. 1.000, 2.000, 3.000 t/m ca. 10.000 orders per jaar.
Wij hanteren de volgende productcategorieën:
• Boeken
• Muziek, Film & Games
• Computer & Elektronica
• Speelgoed & Hobby
• Baby & Kind
• Mooi & Gezond
• Kleding, Schoenen & Accessoires
• Sport, Outdoor & Reizen
• Kamperen & Outdoor
• Kantoor & School
• Drank
• Wonen, Koken & Huishouden
• Dier, Tuin & Klussen
• Auto & Motor
Indien je als webshop bijvoorbeeld 1.000 orders per jaar heeft, worden er in totaal ten minste 10 x 1.000 = 10.000 uitingen uitgegeven. In ten minste vier verschillende (kwartaal) versies.
Wij geven ten minste vier keer per jaar een nieuwe versie uit. Doorgaans telkens aan het begin van een nieuw kwartaal.
Het formaat van een advertentie is BxH = 105×148,5 mm (A6 formaat) of 148,5×210 mm (A5 formaat).
Het aanleverformaat van jouw advertentie kun je bij opdracht downloaden in je eigen account in een photoshop, illustrator of indesign opmaak document.
In je eigen account kun je de aanleverplanning terugkijken. Wij informeren je automatisch wanneer het tijd is om een nieuwe advertentie aan te leveren.
Wij hebben mysteryshoppers in dienst die bij alle deelnemers periodieke onaangekondigde bestellingen doen. Van zowel de actieproducten als gewone producten. Van de ontvangen orders worden foto’s gemaakt en verslag van opgemaakt.
Zodra een mysteryshopper ondekt dat een adverteetder géén magazine(s) meegeeft omdat deze eenvoudigweg niet bij de bestelling is toegevoegd, wordt hier een dossier van opgemaakt en direct contact opgenomen met de betreffende adverteerder. Deze ontvangt een schriftelijke eenmalige waarschuwing. Bij een volgende overtreding volgt uitsluiting. De resterende verzenddozen worden teruggehaald. Tevens worden de volledige jaarkosten in rekening gebracht en een boetebedrag opgesteld op basis van de niet verzonden aantallen. Dit boetebedrag wordt minus administratie- en verwerkingskosten naar rato uitgekeerd aan de adverteerders van de betreffende uitgave. Ter compensatie op de minder uitgaven. Uiteraard gaan wij direct op zoek naar een nieuwe passende adverteerder.
Indien een adverteerder voor de tweede keer in gebreke blijft volgt direct uitsluiting. De resterende verzenddozen worden vervolgens teruggehaald. Tevens worden de volledige jaarkosten in rekening gebracht en een boetebedrag opgesteld op basis van de niet verzonden aantallen. Dit boetebedrag wordt minus administratie- en verwerkingskosten naar rato uitgekeerd aan de adverteerders van de betreffende uitgave. Dit doen we ter compensatie op de minder uitgaven. Uiteraard gaan wij direct op zoek naar een nieuwe passende adverteerder.
Bij een volgende overtreding volgt uitsluiting. De resterende verzenddozen worden teruggehaald. Tevens worden de volledige jaarkosten in rekening gebracht en een boetebedrag opgesteld op basis van de niet verzonden aantallen. Dit boetebedrag wordt minus administratie- en verwerkingskosten naar rato uitgekeerd aan de adverteerders van de betreffende uitgave. Ter compensatie op de minder uitgaven. Uiteraard gaan wij direct op zoek naar een nieuwe passende adverteerder.
Wij doneren 50% van onze winst aan het goede doel. 90% van het resterende deel wordt gebruikt om te herinvesteren. Het is dan ook van belang dat onze organisatie winst draait.
Wanneer wij winst kunnen maken zijn wij instaat om het concept levensvatbaar te houden. Hierdoor kunnen wij 50% van onze winst blijven investeren in het planten van nieuwe bomen en beheren van Ons Eigen Bos. Van het overige deel kunnen wij voor 90% investeren in het uitbouwen van het concept. Zoals het opschalen van onze doelstelling en laten groeien van Ons Eigen Bos.
We zijn gėėn stichting en ontvangen ook gėėn subsidie.
Dat is een goede vraag. Dit is uiteraard afhankelijk van verschillende factoren. Eén van de belangrijkste factoren is het gewicht van het karton. Het gemiddelde formaat van onze dozen en ook de meest gebruikte doos heeft een gewicht van circa 675 gram. Eén boom is ongeveer goed voor 300 kilogram nieuw papier. Onze dozen worden echter gemaakt van gerecycled papier en karton. Dit recyclen kan tot maximaal 7 keer plaatsvinden. Normaal zouden er ca. 440 dozen uit één boom kunnen worden geproduceerd (300/0,675 = 444:44). Wanneer we uitgaan van een gemiddelde van 3,5 recycle rondes in plaats van 7 zou er per gekapte boom 440×3,5 = 1.540 dozen kunnen worden geproduceerd.
Jazeker. Wij hebben een verzenddoos met een boodschap. En voor het slagen van het concept is het belangrijk dat voor de ontvanger duidelijk is waar het om draait. Zo helpen we samen aan een duurzame bewustwording.
Op deze manier kunnen wij gezamenlijk onze boodschap overbengen. Zodat de ontvanger begrijpt dat jij met jouw webshop kiest voor een duurzame verzending en je zo samen bijdraagt aan een betere wereld.
Deze mogelijkheid is er zeker. Tegen een kleine toeslag bieden wij de mogelijkheid om je eigen beeldmerk mee te drukken in bepaalde productie gangen. LET OP! Een deelname van een jaar of een minimale afname is dan uiteraard een must.
Het kost je in feite niets meer dan je huidige budget aan verzenddozen en je krijgt er ten minste 10x je eigen ordervolume aan direct klantbereik bij. En dat ook nog eens op een unieke duurzame manier. Wij kunnen geen reden verzinnen om het niet te doen! 😃
Aanmelden dus!
Geen nood! Stuur ons hier een berichtje en we nemen uiteraard contact met je op.